Etusivu           Roosa           Amorodio d'Acheronte           Colorado

Ehon treenit

lauantai 17. maaliskuuta 2012

Kirjotan tänne nyt pikaseen vähän kuulumisia ja videon ehon treeneistä. Valkka meni yllättävän hyvin ja meno oli jo paremman tuntuista ja näköistä aikoihin. Hitusen erinäköstä meininkiä kun niissä viimevuoden marraskuun kisavideoissa.

Tällä kertaa keskityttiin hirveesti mun istuntaan ja hypyn seuraamiseen. Mä hirveen helposti ennakoin hyppyä, teen liikaa ja sukellan selässä. Ja se aiheuttaa niitä pudotuksia isoimmilla esteillä. Mulle on jääny tonne takaraivoon tavaksi "varmistella" hyppy ja vähän niinkun nostan/tuuppaan hevosen hyppyyn, joka ei todellakaan ole hyvä!! Nyt mun piti todella tsempata jotta osasin olla tekemättä _mitään_ ennen hyppyä. Kuinka vaikeaa niin yksinkertaiselta kuulostava asia voi olla :D

Eho sanoi, että mulla alkaa olla perusjutut ja lähestymiset jo aika hanskassa, että nyt pitää keskittyä juurikin siihen istuntaan ja hypyissä olemiseen jotta saadaan hevosen olo mahdollisimman helpoksi ja hyväksi! Nyt sain siis tietää suht selkeän syyn miksi Lore ottaa pudotuksia niin herkästi yli 100cm esteillä. Se on niin herkkä siitä miten oon siellä selässä esteen päällä. Jos sukellan liikaa niin heti kuuluu kun kaviot kolahtaa puomiin. Mun pitää olla tosi tiukkana ja ite tasapainossa siellä selässä jotta hyppy onnistuu! Mutta nyt tiedetään mihin tähdätään ja treenataan :) Saatiin jo aika hyviä fiiliksiä ja onnistuneita pätkiä viime valmennuksessa. Oli ihanaa kuulla palautetta, että Lore selkeästi nauttii mun kanssa työskentelystä ja tykkää mun ratsastustyylistä :)

Huomenna on sitten kisat Eholla, mennään 100cm ja 110cm. Vähän kyllä jännittää! Uskon että Lore on hyvä, kyse onkin nyt mun keskittymiskyvystä :) Ilmottauduin myös Ypäjän hallikenttäkisoihin jotka ovat 25.3 Lähtijöitä on huimat 43!! Saa nähä jakaako ne luokan kahtiin. Kisoissa on siis vain yksi luokka, Helppo. Odotan kisoja innolla, saa nähdä miten nekin menee kun Lore ei ole ikinä hypännyt hallissa maastoesteitä.. Joten ne voi mennäkkin ihan mönkään. Mutta sen näkee sitten :D

Mutta tässä pieni kooste tiistain treeneistä. Iso kiitos taas Marikalle joka oli auttelemassa ja kuvaamassa!! Pitäkää peukkuja että kisat menis huomenna hyvin! :) Öitä!

7 kommenttia:

  1. Tää on tätä että ensin opetellaan ratsastamaan, käyttämään kaikkia apuja ja sitten täytyykin opetella olemaan tekemättä mitään ;D

    VastaaPoista
  2. miksei teillä ole satulahuopaa? :o

    VastaaPoista
  3. Wau!! Teijän meno näyttää tosi hienolta! :)

    VastaaPoista
  4. anonyymi/ Kyllä niillä on, se vain on tumma kuten hevonenkin

    VastaaPoista
  5. Hienoo menoo:)
    en oo lukenu nyt hetkeen enempiä tekstejä, mutta onks sulla täks kevääks millasia suunnitelmia? Ooks Niinisaloon tulossa treeneihin/kisoihin?
    Ootte Loren kans niin hieno ilmestys, että mieluusti näki in real life :D

    VastaaPoista
  6. Vaauu!! :D Hihihiii!
    Kun löysin tän blogin olin heti: "Hei kato! Ne on Ehoilla." Sitten luin sun esittelyn... "Hei me asutaan samalla paikkakunnalla ja suakin on Antti opettanut!" Tai no Antti opettaa mua tälläkin hetkellä. :D Se on kiwa mies... XD

    Hei onnee teille! Ootte mahtava pari!

    VastaaPoista
  7. Siis sinä ja Colorado... Tää on tätä kun mä tuun kommentoimaan.

    VastaaPoista