Etusivu           Roosa           Amorodio d'Acheronte           Colorado

Pikakuulumisia

perjantai 3. tammikuuta 2014


Heippa! Ajattelin tulla kertomaan teille lyhyesti kuulumisia ennenkuin lähden lauantaina maajoukkueleirille, josta olisi tarkoitus sitten kirjoittaa kunnon postaus toivottavasti videoiden kera!

Joulu ja uusivuosi meni oikein mukavasti, oon ollut aikalailla koko joulun ja vuodenvaihteen töissä lukuunottamatta pyhiä. Oon aika rättipoikki, mutta nyt duuniputki on ohi ja hetkeksi helpottaa. Lorelle kuuluu erittäin hyvää! Apua, ei saisi hehkuttaa, kuitenkin kohta jotain sattuu mun tuurilla!

Mutta kuitenkin, Lore on terve ja pirteä, se on ruvennut taas keräämään mukavasti lihaksia ja massaa ympärillen ja tuntuu, että sen ratsastettavuus vaan paranee ja paranee kerta kerralta. Mulla oon niiiin sellanen olo, että jos kaikki menee hyvin, niin tää hevonen on niiiiin puhkeemassa kukkaan! Tänäänkin kouluvalmennuksesa musta oikeesti ajottain tuntui, että onko tää mun Lore, vai ratsastanko mä jollain koulutykillä!?


Oon tän 2kk pyrkinyt ratsastamaan ihan eri periaatteella mitä ennen. Koitan kehua Lorea aina kun se tekee vähääkään oikein mitä siltä pyydän. Pitkällä kärsivällisyydellä ja istunnalla, kuitenkin pitäen selkeät rajat. Yritän pumpata ton hevosen täyteen positiivista energiaa ja itseluottamusta, että tää homma on oikeesti kivaa ja se on oikeesti HYVÄ! Musta tuntuu että Lorenkin usko itseensä on laskenut tässä epäonnistumisien putkessa, joten nyt kun oon muutaman kuukauden ajan pumpannut sen täyteen kehuja ja positiivista vahvistusta, niin tuntuu että sen ego vaan kasvaa ja kasvaa, siis positiivisella tavalla. Se ei oo enään niin kiukkusen näkönen kun lähdetään ratsastamaan, vaan sen silmät oikeasti kiiltää intoa päästä hommiin.

Kiitostaputus kaulalle!
Vastalaukkaa..
Tänään meillä oli taas Empun kouluvalmennus. Eilen Lorella oli vapaapäivä, joten huomasin heti kun hyppäsin selkään että voi jeesus, nyt on muuten energiaa kuin pienessä kylässä. Hetken jo alkuverryttelyn aikana luulin, että ei tästä taida tulla mitään ja tappeluksi menee. Mutta jotenkin sain taas kanavoitua Empun avustuksella sen kaiken energian keskittymiseen ja työntekoon. Lore uhkui ja puhkui intoa ja treenasi täysillä yhdessä mun kanssa! Mulla meinas yhessä vaiheessa keskittyminen herpaantua kun teki mieli vaan nauraa kuinka tohkeissaan Lore puhisi rinta rottingilla. Ihankuin se olisi sanonut "Kattokaa kui hieno mä oon, kyl Totilas kalpenee mun rinnalla!".

Terhi avustamassa saamaan Loren takaosaa aktiivisemmaksi!
Okei, lopetan nyt tän superhyper hehkutusihkuttamisen, mut Lore on tällä hetkellä ehkä paras ratsastettavuudeltaan mitä se on koskaan 4 vuoden aikana ollut. Mä niin toivon ettei tää oo mitään hetken huumaa vaan tulosta siitä että päätin vaihtaa ratsastustyyliä ja lähestymistapoja. Toivon että me kehitytään tän talven aikana hurjasti ja ensi kesä olisi upea. Se on mun tän hetkinen unelma.

On siis sanomattakin selvää, että Loren perusratsastettavuus on parantunut. Ollaan me treenattu myös esteitä ahkeraan. Kerran viikossa Marjo on käynyt hypyttämässä meitä ja sen lisäksi hyppään itse toisen kerran viikossa kavaletteja tai jotain pystyä käynnistä, ravista ja laukasta. Lähinnä jumppa- ja voimatreeni mielessä, jotta saataisiin jotain kokoa ja voimaa tohon Loren minimaaliseen pyllyyn.



Tuntuu että treeni on pikkuhiljaa tuottanut tulosta ja Loren terävyys ja hyppy paranee kerta kerralta. Voin sanoa että treeni-tauon jälkeen kun ruvettiin hyppäämään ei meno ollut kauhean ruusuista. Lore oli todella huolimaton ja piittaamaton, puomeja tippui varmaan enemmän kuin pysyi ylhäällä. Se oli tosi turhauttavaa mutta sinnikkäästi jatkoin jumppasarjojen treenausta ja noita hyppyharjoituksia käynnistä ja ravista.

Veikkaan, että meillä on auttanut paljon nuo käynti- ja ravihypyt. Niissä hevonen joutu oikeasti ponnistamaan takajaloilla suoraan ylös pienestä vauhdista. Suosittelen muillekkin jotka tarvitsee lisää voimaa takaosaan tai jos hevosesi on varomaton esteillä! On myös aika hyvä jumppa kouluhepoillekkin! Nyt Lore on jo taas paljon varovaisempi ja puomeja tulee enään vain muutama alas valmennuksen aikana, tai ei ollenkaan!! :)

Toivon että meijän kehitys jatkuu yhtä nousevana. Nyt on siis hyvät fiilikset lähteä maajoukkueleirille viikonlopuksi. Luvassa on perustyöskentelyä, lauantaina koulua, sunnuntaina puomi- ja kavalettityöskentelyä ja maanantaina esteitä! Toivottavasti menee hyvin!

Palailen sitten leirin jälkeen, toivotaan että saisin nakitettua ihmisiä videoimaan meidän treenejä! Kuulemisiin! :)

Mikä toi mun asento on.. Vissiin oon koittanut pidättää Lorea, ihan kamalan näköstä! :D
Loren mielipide laukanvaihdosta :'D Meikä perse piukkana kyydissä.
Oonakin pääsi kokeilemaan miltä Loren selässä tuntuu! 
Tässä vielä videokooste parilta hyppypäivältä. Alun pätkät on jo n. reilu viikon vanhoja ja lopun pätkät ovat sunnuntailta! Laatu ei mitä mahtavin eikä ollut tarkoitus kuvata näitä blogiin vaan enemmän mua varten. Tomi on siis ottanut nää kännykällä. Mut ajattelin että parempi kun ei mitään? :) Kuvat on otettu Lauantaina kun Oona ja Terhi oli käymässä meidän tallilla. Tytöt sit suostu kuvailemaan kun menin Lorella. joten kiitos! :) Kuvat ei siis ole valmennuksesta, vaan menin itsekseen silloin Terhin avustamana!

17 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. :DDD kyllä olen. Olen kyllä huomannut itsekkin varsin hyvin, että miten oon päässyt näin levähtämään talven aikana. Mulle kun se oli lähestulkoon pelkästään salaatin syöntiä että pysyin sillon edes tästä vähän hoikemmassa kunnossa, vaikka en silloinkaan ollut mikään hoikka. Ihmiset on erillaisia, mä lihon tosi helposti jos en kato niin tarkkaa miten syön. Onneks en oo viel mikää iha hirvee monsteri nii kerkeen tekee asialle jotai ja syömään salaattia ennen kesää ;) Ihmisiähän tässä vaan ollaan, mitäs sitten jos oon vähän lihonnut? :D

      Poista
    2. sorry vähä nopeesti esitetty kysymys :) ja ei tosiaankaan haittaa vaikka paino olis mikä :) hyvin ratsastat joka tapauksessa!!!
      t. sama ano

      Poista
  2. Täysin asiaton kommentti Anonyymiltä!
    Ootte aivan mielettömän hienosti kehittyneet yhdessä! Lore näyttää upealta - niin myös sie!
    Terkkuja! Minna (Dominon (lepää rauhassa!) omistaja - nykyään trakitamma Bella piristää heppa-arkea)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Minna! :) Kiva että olet löytänyt uuden heppaystävän!

      Poista
  3. Wau, ootte kehittyny tosi paljon! Hienon näköistä menoa :)

    VastaaPoista
  4. Kiva kun postasit taas kuulumisia :) hyvälle näyttää ainakin! Oikein hyvää alkavaa kisakautta teille, toivottavasti heppa pysyy ehjänä ja muutenkin kaikki onnistuu :)

    VastaaPoista
  5. Onpa ihana kuulla noin hyviä kuulumisia! Tsemppiä treeneihin, pidä hyvä vire yllä! :)
    Estevideolla teidän meno on tosi hyvän näköstä! On se vaan ketterä hevonen. :)

    VastaaPoista
  6. Hyvältä vaikuttaa! :) tsemppiä tulevaan kisakauteen, varmasti hyvin pärjäätte!:) olisipa minullakin poikaystävä mukana harrastuksessa, saat olla onnellinen! :) äläkä välitä ekasta kommentista, jouluna saa lihota! -Niina

    VastaaPoista
  7. Piti pari kertaa katsoa että miten päin nuo Loren etujalat on tuossa vastalaukkakuvassa :D

    VastaaPoista
  8. Hui lorehan näyttää niiiin kouluhepalta !:D

    VastaaPoista
  9. Mahtavalta näyttää ja ihana että löysitte vihdoin jonkin tehtävän joka auttaa Lore nostamaan esteillä jalkoja! Täälläkin toivotaan että asiat jatkuisivat noin hyvin kuin ne nyt ovat :) Onnea treeneihin!

    VastaaPoista
  10. Kiva lukea taas sulta postauksia! Lore näyttää aivan mahtavalta näissä kuvissa! Ja hei 2014 on kiinalaisessa kalenterissa hevosen vuosi ;)

    VastaaPoista
  11. Mukavan selkeä tuo sun oma esittelysivu :) Mun oma on ihan sillisalaattia... :D
    Lore on komea hevonen, aloin seuraamaan teidän blogia!

    http://hemulin-hevostelut.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  12. Upea hevonen ! Teidän meno näyttäää hyvälle :)

    http://rakaspikkuriivio.blogspot.fi

    VastaaPoista